Únor 2009

SDA - Nový klip s DJ Wich

7. února 2009 v 23:57 | hiphoperka199311 |  Laci Strike a street dance

Tanečník Laci Strike a Street Dance Academy prichádzajú s novým videoklipom v spolupráci s DJ Wich.


Novy SDA Klip na cas.sk:






DAJTE MY PLS KOMENTAAARE

3. února 2009 v 16:27 | hiphoperka199311 |  Oznamy pre vás

DAJTE MY PLS KOMENTAAAARE!!!


DanceHall

3. února 2009 v 16:00 | hiphoperka199311

DanceHall




R'n'B

3. února 2009 v 15:59 | hiphoperka199311 |  Videa


R'n'B dance

O tanci, o sebe a o Street Dance Academy

3. února 2009 v 15:57 | hiphoperka199311 |  Laci Strike a street dance

Laci Strike- o tanci, o sebe a o Street Dance Academy

Jeden z elementov hip-hopu sa prebudil. Je tu, trieska o zem, je medzi nami. Je všade. Má to na svedomí jeden človek. El Strýc. Jemu to naozaj vyšlo. Zhmotnil myšlienku tanečnej kultúry a ukázal všetkým okolo, že sme tu. Že máme na to a môžme konkurovať aj krajinám, kde sa to všetko začalo odvíjať o 15 rokov skôr. Po tom, ako som sa s týpkom stretol a videl som jeho žiakov na párty v miestnom podniku, môj pohľad na pouličný tanec sa dostal do úplne iných rozmerov. Títo ľudia sú úplne spontánni a tancom sa doslova rozprávajú...

Tak formálne na začiatok. Nejaké základné info?
Volám sa Laci, pochádzam z Handlovej. Mám 32. Som vyučený mechanik strojov a zariadení. A k tomu mám dvojročné štúdium ako zubný technik. Ale to sa mi moc neoplácalo, tak som si presadil tanec. Venujem sa výlučne len tancu, organizovaniu akcií a zabezpečujem chod tanečnej školy.

Streetdance academy?!
Škola pouličného tanca. Fungujeme zhruba tri roky. Hlavne chcem aby decká tanec pochopili, tak sa to snažím rozvíjať nejak prirodzene. Kladieme dôraz na kvalitu ale hlavne učíme ako nachádzať pohyby. Pri tanci to musí z teba vychádzať a úplne zobrať by ťa to malo aby si to zatancoval. Od septembra sa k nám prihlásil strašný kopec ľudí. Veľa z nich odpadne a niekto sa udrží. Keď má chuť a my vidíme, že to ten človek cíti ako má, tak myslím, že neni o čom.

Vďaka tebe vznikla SDA. Ako sa na to pozeráš s odstupom času?
No, toľko času zase neuplynulo aby som sa na to mohol pozerať s nejakým odstupom. Tak ale všetko niečo stojí. Hlavne peniaze a čas. A energiu. Môžem ti povedať, že miestami som bol na dne. Dával som do toho všetko. V poslednom čase do toho dávam vlastne najviac. Zo začiatku sme mali úplne zlé priestory na tréningy. A tiež ľudia vôbec nevedeli, že čo to je? SDA?! Teraz sme v Ymce a v Saratove ale kapacitne to už nestačí. Decká sa kopú do hlavy. A Ymca nám teraz dala termín aby sme sa odpratali tak ideme do Trnávky, kde vybudujeme mega hip-hopové centrum s 3 sálami a chill out zónou. A chcem tam aj školu pre DJov. Nech mladé talenty skúšajú nejaké techniky hrania.

Jak vyzerá tvoj pracovný deň?
Doobeda zabezpečujem chod školy, alebo vybavujem veci keď sa rieši nejaká akcia. Od pol štvrtej do deviatej učím tanec a večer odpisujem na maily. Pomedzi to sa postískam s Aničkou. Niekedy som už dosť unavený, ale celý život som makal na to, aby som mohol robiť to, čo ma baví. A som štastný / klop, klop, klop /. A navyše mám z toho celého dobrý pocit. Nikto mi nič nedal len tak, vydupal som si to sám.

Veď to. Nie je veľa ľudí takých. Bojoval si a si tu. A v podstate z ničoho si urobil niečo.
Poviem to takto. Boli ľudia čo pri mne stáli, podporovali ma a pomáhali mi a veľa ľudí bolo takých, čo iba frflali že z toho nič nebude a iba zavadzali. Začiatky boli tažké. Ale tie sú vždy.

Čo bolo,než si sa dostal k prvému tancu?
Bol som depešák a potom sa to začalo postupne meniť. Raz som videl v telke nejaký brejk, tak som začal skúšať. To som mal takých 17 a drží ma to doteraz. Začínali sme v Handlovej. Mali sme crew a ostal som len ja.

Myslíš legendárnu Quassit zostavu? Čo ostatní?
S chalanmi som v kontakte stále, ale teraz ma podporujú len mentálne. Väčšina išla svojou cestou a robia si svoj biznis.

Skúšal si aj niečo iné ako je tanec?
Nebol som nejaký športovec. Môj otec bol futbalista, ja sa do lopty netrafím. Nohy používam ináč. Ale robil som už všeličo. Barmana, vodára, zubného technika, obchodného zástupcu, plastové okná, staval som lešenia v Nemecku a x brigád v Bratislave.

Robíš to, čo ťa baví. O tom nepochybujem. Za ten čas si toho musel aj veľa precestovať. Kde všade si bol a čo nejaké súťaže, bitky... niečo?
Pocestované je veľa. Barcelona, Vigo, Paríž, Viedeň, Monako, Offenbach, Hannover, Lipsko, Rimini. Skoro celé Slovensko, Morava a Čechy. Minulý rok bol celkom oka. Battle Brno - najlepší tanečník, Druhá šance 2na2 - 1.miesto, Nike dance convention Praha - 1.miesto. Táto Praha ma celkom teší, lebo to boli bitky 1na1. Hlbšie do minulosti nejdem zachádzať, bolo toho dosť. Úplné začiatky súťaží boli samozrejme trapasy ako u každého začínajúceho, ale výraznejšie som sa nakopol až keď sme sa vrátili z Battle of the year 1997, kde sme štyria Slováci reprezentovali na svetovej súťaži. Tu som poprvýkrát videl Style Elements z USA a dosť ma zaujalo, že nerobia ten gymnastický break, ale že tancujú.

Čo konkurencia? Ono je to celé viac či menej o rešpekte. Ako sa na to pozeráš ty?
Konkurencia je hnací motor pre mňa. A ten rešpekt majú všetci tanečníci čo robia hip-hop. Mám rád kompletných tanečníkov. Nie takých, čo idú len jeden štýl. Ja sám si neviem predstaviť, že by som robil len jeden štýl.

Na akciách spoznávaš ľudí, získavaš motiváciu pre svoj vývoj a teda vývoj celej školy lebo potom tie skúsenosti premietaš na tréningoch, mýlim sa?
Nedávno na jednom sústredení som sa spoznal s týpkom, volá sa Byron. Je to street drtič. Padol som si s ním do rany aj štýlovo. Učí v Rimini a Paríži. Oslovil nás na spoluprácu, čím ma úplne zabil. Pre mňa je to viac ako hocijaká medaila. Nechápal, že odkiaľ sa učíme, keď sme zo Slovenska a máme štýl. Raz za čas sa stretneme, dá deckám workshop, potancujeme, trochu sa pomotivujeme a tak...

Dancehall prerazil dnes všade. Je to dosť bláznivý štýl tanca. Pri dobrom riddime by som aj uletel...
Ya man... niektoré sú vážne ťažká vec na vybláznenie. Dancehall ja môžem. Aj tanec je veľmi špecifický. Napríklad kroky nazývajú podľa konkrétnych činností /parasuting,runaway/ Je to jedna veľká párty. Zo známejších, taký Sean Paul má výborných tanečníkov. Myslím, že si hovoria Dainte Crime.

Minule, ako som sa flákal s Karďom pri rozhlase, tak Karol Zajac aj s bandičkou a rádiom si prešli iba tak okolo. V pohode mi to prišlo,lebo som si uvedomil, že ulica vs.ulica. Ako to vnímaš ty? Pohľad na skateboarding, popr.snowboarding?
Vidím v tom niečo veľmi spontánne. Páči sa mi to. A keby som netancoval street, tak možno práve snowboardujem alebo skejtujem. Ale nechcem veľmi pokúšať. Teraz sú nohy môj chlieb. Mám rád to, čo prichádza z ulice. Nie je to škrobené, nikdo ti nič nekáže a to je pre mladých ta správna kreativita.

Povedz mi niečo o tom miliónovom tanci. Ty si to tam občas usmerňoval. Kto podľa teba mal najviac na to. Som čumel jak puk, keď battlili Dada s Melániou. A z tej tvojej poslednej choreografie som nechápal. To si im urobil naschvál? Kebyže mám motorovú pílu priviazanú k rukám, tak som pokrájaný na cimpr-campr.
Bolo to trochu na pamäť. Keby som to staval bezcharakterne a dám tam trochu iný pohyb, bolo by to o dosť tažšie. Oni sa nehnevajú. Sú v pohode. Bola to aj požiadavka od tvorcov programu. Stále ľudia haluzia, že to bolo ťažké. Nebolo. Na otázku kto mal alebo nemal vyhrať neodpoviem, lebo v týchto reality show je to o smskách. Ľudia poposielali smsky a počítač vypľul výsledok. Je to na zábavu národa.

Ty, so svojím tancom to môžeš dotiahnuť ďaleko. Ľudia potrebujú takých ako si ty. Takých, čo vedia dať smer.
No tanec je široký pojem. Pohyb v tanci je další pojem. Poznám veľa tanečníkov čo sa nevedia hýbať. Tanec sa mi stal prácou a je to oka. Je veľmi veľa lektorov tanca a každý má iný systém učenia. Je to trochu pomýlene. Lektori učia ľudí video tanec, alebo klipový tanec. Ale sú podľa mňa aj dôležitejšie veci na skúsenosti. V Barcelone sme si na ulici zarábali na život. A toto mi je bližšie. Technika krokov je veľmi dôležitá. Choreografie sa snažím stavať tak, aby boli pestré a aby vyzerali prirodzene. Skutoční tanečníci musia mať cit pre rytmus. Treba rozoznávať štýly a udržať sa v trende. Každý týždeň je niečo nové vonku. Nové kroky, nové pohyby... ale nemalo by sa zabúdať na oldschool Lockin, Poppin.

Čo oficiálne súťaže IDO a SZMT?
Tak toto naozaj neriešime. Tu nás nemá kto ohodnotiť. O hip-hope nič nevedia. To je ako keby si ty mohol skejtovať iba po chodníku, točiť iba do ľava a v žiadnom prípade neskákať schody a nešmýkať sa po zábradliach. Malo by to význam? Nemalo! Preto od jesene minulého roka začali v Bratislave akcie streetdance battles. Je to dobré na rast kultúry.

Tak to smrdí tým správnym progresom.. hehe.. ako SDA už ste tancovali do pár videoklipov, zviditelnili ste sa na koncerte Fugees, kde ste dali tú 12 minútovku a to je dobre. Ľudia vás vidia.
Som síce pouličný tanečník, ale pre mňa je to práca ako pre teba tvoja práca. Sú umelci, ktorým by som choreografie neurobil ani bohovi a sú týpkovia, ktorým aj zadarmo. Určite, že musím rozlišovať komu a čo zatancovať, poprípade ako postaviť choreografiu. Treba trafiť atmosféru a dať tam to, čo sa hodí.

Takťiež som sa dozvedel, že plánujete vlastný klip? Alebo sa mýli moja magická guľa?
Hej,hej... budú to tanečné vychytávky. Začali sme spolupracovať s pánom muzikantom Čekym. Klip bude bez slov, len beat a smrť tanec. Je to taká predzvesť programu, ktorý chystáme. Prvé tanečné divadlo... živá kapela a my.

Také malé zviditeľnenie streetdance academy...
Ide nám o to aby ľudia videli,že SDA sú týpkovia z ulice. Ale na druhej strane, ak nás niekto osloví, urobíme si svoju prácu stopercentne.

Máš nejakých ľudí,ktorým chceš poďakovať?
V prvom rade ďakujem rodine, všetkým, ktorí stáli pri mne, všetkým, s ktorými som drtil - ivo, belo, peťo, števo, igor, smido, amatéri. Ďakujem každému členovi SDA za to, že svojou maličkosťou pomohli vybudovať prvú slovenskú hip-hopovú tanečnú školu, ďakujem elite teamu SDA za to, že je s nimi skvelá spolupráca - Anička, Boogie, Braňo, Duon, Dexter, Awangarda, Trify, Saška, Mirka, Mishell, majbradamadafaka Paul a samozrejme starým hip-hopovým psom, čo pohli kultúrou a čo to stále držia v obrátkach. Big up Karolovi Zajacovi. A ešte niečo. Buďte všetci normálni, buďte sami sebou, nepózujte a zaujímajte sa o hip-hop do hĺbky.

Rešpekt, Laci!

3. února 2009 v 15:56 | hiphoperka199311 |  Moj največíííí mílačik ktorého najviac na svete luubim

Rešpekt, Laci!

Tanečník Laci Strike odišiel z Handlovej aby mohol lietať.

Medzi hiphoper mi tento výraz počuť neraz. Respect! Dobre myslené, častým opakovaním trochu sprofanované. Na šéfa Laci Strike Street Dance Academy však sedí bez výhrad. Rešpekt, LACI!Pre tých, čo videli Slávika: to je tých 150 výborných "típkov", ktorí tam tancovali aj s Darou Rolins. Ich cesta na pódium viedla cez Laciho životný sen. Dnes je v štádiu, keby si mohol s Frankiem Sinatrom spievať My Way. Aká bola jeho cesta?

Protézy pre babky

Ladislav Neuschl (32) nie je porevolučné dieťa. Dôverne pozná život v klasickej socialistickej rodine baníka a robotníčky odevnej firmy. Keby mu nejaká veštica pred rokmi predpovedala, že bude podnikať, poradil by jej preleštiť si krištáľovú guľu. Chcel iba tancovať a ono sa to akýmsi riadením osudu spojilo, hoci s tancom tak vážnejšie začal dosť neskoro. Na snímke LACI s dvoma muzikantmi z kapely THE FUGEES. V osemnástich. Medzitým vyštudoval dve školy s maturitou. "Mechanik strojov a zariadení ma ani trochu nebavil. Preto som sa k tomuto povolaniu po vojenčine nehlásil a radšej som nasledoval svoju sestru. Stal sa zo mňa zubný technik. Robiť protézy pre babky ma celkom bavilo, slušne som zarobil." Býval v Handlovej, pracoval v Žiari nad Hronom, len pohybu mal málo. S partiou tancoval po večeroch, a keď mu brat, ktorý žil v Barcelone, povedal - veď poďte do Španielska, neváhal. Dal výpoveď a s piatimi chalanmi odišli na skusy. "Riskli sme to. Výpoveď som odôvodnil tým, že sa chcem rozvíjať v tanci." U nás zaň veľké peniaze nedávali. Často vystupovali zadarmo, veľa ráz ich usporiadateľ oklamal a namiesto honoráru dostali tatranky a preplatený benzín. Španieli ponúkali desaťkrát viac. Najprv však museli presvedčiť, že vedia.

Pouličné bitky

Svoj takmer dvojročný pobyt začali na ulici. Dobrý tréning, 'sála' zadarmo, peniaze do klobúka. "Mali sme šťastie. Všimol si nás jeden pán, ktorý práve otváral nový klub. Spýtal sa, či by sme 'nedali' vystúpenie. My že áno." S Laciho „típkami“ si na Slávikovi zatancoval aj PYCO. Ešte v ten večer dostali stály angažmán. Od štvrtka do nedele vystupovali v klube, chytili nejaké hosťovačky do filmov, seriálov, reklamy. "Pracovníci reklamných agentúr tam celé víkendy 'obrážajú' kluby a hľadajú nové talenty. Takto sme sa dostali naozaj k zaujímavej a dobre platenej práci." Bývali v prenajatom trojizbovom byte. Peniazmi z klobúka platili nájom, honoráre boli bonus. Čo-to do ponožky a zvyšok na pohodový život. Ulicu však neopustili ani potom, Keď sa im začalo dariť - a dostali sa do problémov. "Tým, že sme vyberali peniaze do klobúka, porušili sme nepísané zákony ulice a konkurencie. Spočiatku to boli ostré konflikty. Nie fyzické, ale vyháňali nás." Na ulici a v tejto komunite sa rešpekt získava battlom, teda tanečným súbojom. Je ich mnoho. Skupina na skupinu, dvaja proti dvom, jeden na jedného... "Dobrého a zlého tanečníka rozoznáte ľahko. Mne na to stačí pár sekúnd." Slovenskí chlapci si svoje miesto na ulici obhájili. Neskôr sa spojili s konkurenciou a battle robili účelovo. Turistov pobavili a partie potom spoločne žúrovali na diskotékach. Rozprávkový pobyt v Španielsku prerušila slovenská armáda. "Zo skupiny som bol najstarší. Mladší dostali povolávacie rozkazy a tancovať len vo dvojici by nemalo čaro. Vrátili sme sa domov."

Ako ďalej?

S našetrenými peniazmi sa Laci motal asi pol roka v Handlovej. Tam i "pošli", len niečo málo ostalo na nový život. "Som rodinne založený a vychutnával som si rodinu, ktorá mi vonku chýbala. Snažil som sa hýbať v regióne, lebo Handlovú mám naozaj rád, ale veľmi sa mi nedarilo. Toľko pracovných príležitostí tam zasa nebolo." Skúsil teda šťastie v Bratislave. Trikrát sa sťahoval, brigádoval a behal po meste. Chcel tancovať. Našťastie, hneď prvý leták, ktorý odtrhol, mu otvoril cestu. "V tanečnej škole Janka Gonščáka ma vzali hneď. Bolo to tuším roku 2002. Povedal som, tam som bol, toto viem." Od februára do júna sa vďaka Lacimu rapídne rozšíril počet žiakov, v lete vystupoval po Európe s mímom Sládkom. Zmluva v tanečnej škole sa skončila a Laci sa pýtal sám seba: čo ďalej?

DARA ROLINS „vytiahla“ LACIHO na scénu po svojom vystúpení na Slávikovi, na ktoré urobil choreografiu.

Stačí malá násobilka

Vďaka množstvu eventov, ktoré začal robiť v Handlovej, a pobytu v cudzine sa trochu priučil ekonomickým papierovačkám a osvojil si dobrú skúsenosť - myslieť na zadné vrátka. "Rozhodol som sa, že si založím živnosť. V rodine ju nikdy nikto nemal. Radil som sa s rodičmi. Pomôcť mi nevedeli, ale morálne ma podporovali. Nakopla ma až priateľka Anička. Vraj - skús, nemáš čo stratiť. Mala pravdu. Skúsil som a vyšlo to." Prvého septembra 2003 sa z Laciho stal živnostník. Našetrené peniaze investoval do prenájmu sály a nákupu základného zvukového aparátu. Učil trikrát do týždňa, lepil plagáty a získaval nových žiakov. "Vtedy už začínala fungovať aj moja tanečná skupina, žiakov pribúdalo a zrazu sme nestačili kapacitne, mali sme vykrytý každý deň," spomína. Našiel druhú väčšiu sálu, ale všetko bolo málo. Laci je nielen skvelý tanečník, ale aj dobrý, hoci prísny pedagóg. Dnes jeho škola pouličného tanca sídli v bratislavskej Trnávke. Laci premenil polorozpadnutý kultúrny dom na centrum hiphopovej kultúry. Sály zrekonštruoval a pripravuje nové projekty. Napríklad dídžejskú školu. Dnes sa v jeho akadémii vystrieda 500 žiakov týždenne, elitný tím má 15 ľudí, jeho počet však vďaka kvalite stále stúpa. "Stal sa zo mňa podnikateľ z donútenia. Mesačne musím zarobiť dosť veľký balík peňazí, aby som zaplatil prenájom sál, tanečníkov, telefónne účty a ďalšie poplatky." S účtovníctvom mu spočiatku pomohla kamarátka (dnes má na to ľudí) a isté skúsenosti mal sám. "Postupne som sa naučil mať vždy rezervu, keby sa dačo stalo. Zatiaľ som nemal úver. Snažím sa všetko vyplatiť, rozumne investovať a zarobené peniaze otáčať. Týmto systémom som sa dopracoval k tomu, čo je teraz. V podstate sa stále riadim sedliackym rozumom a malou násobilkou."

LACI STRIKE premenil polorozpadnutý kultúrny dom na centrum hiphopovej kultúry. Sám vedie najmasovejšie kurzy.

Tancuje päť hodín denne

Ráno sa prebudí v prenajatom byte, na vlastný ešte len šetrí, ako manažér. "Začínam okolo deviatej za počítačom. Riešim marketingové vec i , eventy, tanečné školy, úhrady. Do tanečnej školy občas meškám, ale od pol štvrtej aktívne učím každý deň do deviatej. Päť hodín si poctivo odtancujem." V Laciho akadémii vyučujú hlavne hip-hop, break dance, housejackin, lockin, poppin... Sám vedie najmasovejšie kurzy, kde býva okolo 50 ľudí. Menšie zveril do rúk členov elitného tímu. Verí im, ale preveruje. "Kontrolujem, ako učia, pretože musia držať štandard. Je to moja vizitka a zaujíma ma to." Tanečné eventy robí od roku 1992, zasadá v porotách, robí hiphopový stage na Pohode, vystupuje a vyučuje, stíha robiť choreografie na koncertné turné Dary Rolins i do videoklipov. Len vlani ich spravili jedenásť vrátane svojho, teda Street Dance Academy, ktorý bodoval na 1. mieste v hitparáde Musicone. Hoci je Laci vyťažený, nezabúda ani na rodnú Handlovú. Najviac fanúšikov má vraj tam a v Bratislave.

Fotografie-Street Dance-laci strike

3. února 2009 v 15:54 | hiphoperka199311 |  Fristale

Laci Strike-interwiew

3. února 2009 v 15:53 | hiphoperka199311 |  Laci Strike a street dance
Laci Strike.
...Laci Strike... Je už pomaly tanečnou legendou, každý ho pozná, každý ho obdivuje..

1. Začneme asi klasicky... Takže ako si sa ty vlastne k tancu dostal?
Hneď ako padol štastný socializmus, dostali sa ku nám prvé klipy a skladby... tam prišiel prvý impulz. Nebola to nejaká brutál story. Videl som to v TV, tak som začal. ..

2. No ale nebolo to tak zo dňa na deň, že: aha, klip!..idem aj ja tančiť.... Asi si aj predtým uz cítil že máš nejaký talent, alebo pohybové schopnosti...
No jasné, už ako decko v pionierskych táboroch som sa tešil, keď nám naš pioniersky vedúci oznámil že večer je táborova diskotéka. tam nám pretáčali na kazeťáku Elán, Lojzo a Vondráčkovú, ale občas sa ušlo aj nejaké funky a to boli hneď iné groovy.

3. Jasné.. potom ste breakovali, niekde v deveťdesiatych rokoch... a ako došlo k založeniu SDA?
No breakoval som a poppin som skúšal nejaké hip-hop kroky už niekedy v 1991. V takom 97, sme fičali v Handlovej - bolo tam asi 20 break dance crews a parties tam vtedy boli určite tančcnejšie ako momentálne v Bratislave. Tam to bola priorita obhájiť si svoj tanečný level, a ten bol vysoký. Žili sme z týždňa na týždeň a išlo len o to, čo kto spraví ako prvý, nový krok.... V Bratislave vtedy fičalo grafitti... celé mesto bolo zbombené. SDA je vlastne od roku 2003, vzniklo to rok pred miliónovým tancom, a už keď bežala tá reality show, mali sme silnú základňu.

4. A cez reality show sa ti podarilo zviditelnit celu SDA a v podstate aj brekadance ´starsim´ ludom, teda takym, ktory to nepoznali az tak - teraz ta budeme môct vidiet v show Bailando, oslovili ta vyrobcovia? alebo ako sa dostali k tvojmu menu?
No oslovili ma oni. Poznali ma z rôznych veci a programov ktore robime pre TV. Obcas nas niekto oslovi. Treba byt profik a vela krat zvladat nezvladnutelne - Nebudem rozoberat... Bailando je vec co ma posuva. Profesionalne a aj tanecne. Musim sa ucit vela novych krokov, impulzov, systemov, nazvov... su to pre mna nove veci.... stale je ale pre mna priorita číslo 1 SDA a funky a hip-hop...

5. Skrátka SDA medzi mladymi dost rezonuje, mate pobocky v BA, neviem ako je to teraz v KE.. co ostatne mesta? idete robit nove pobocky, alebo momentalne to staci?
S pobockami je trochu problem... Nechcem si pustit hocikoho ucit pod znacku a ten tanecný level aky pozadujem od ludi musi byt vyssi. Nejde len o kvalitu tanca, clovek musi vediet vysvetlit kroky, musi byt kamarat, musi vediet viest ludi. Ja by som aj pootvaral, aj zaskolil, len tych tenecnikov akosi nie je. Vela deti tancuje v IDO a to je presne to co nie je celkom slobodn - na druhej strane si myslim ze to je lepsie ako by nic nerobili.
6. Aha, a nejake workshopy a tak, to tusim robite dost casto.. vsetky tie akcie a podobne veci, o to nie je nudza, alebo ako to vidis ty?
Mame vela vystupeni, vieme urobit celu party na zakazku aj s Djom a aj s kopcom tanca a tak. Workshopy organizujem a tiez si davam pozor koho pozvem do SDA. Je vela tanecnikov, ktori pridu a naucia len nejaku kratku choreografiu. To je malo.... Pre tanecnika je dolezite aby pochopil kroky a potom sa moze vyvijat. Je naozaj malo tanecnikov, co takuto informaciu daju, su to vzacne veci. Ja to v SDA normalne podavam ludom dalej. To co viem. . . Boli u nas v skole Hong 10 - vitaz RedBull bc one(najsilnejsia break sutaz na svete), bol u nas Salah - vymakany popper, Byron - na mojich akciach bloi chlapci z Wanted Posse, bol u nas Mouse. Teraz bol velky battle Proti gravitaci, cisty underground, bohuzial taketo eventy sa nedaju zorganizovat bez publicity. Ta je dolezita pre partnerov tanecnej skoly.
Akcii je vela. Ja ich robim od ´99 ked som spravil SLOVAKIA BREAK CUP. To bola šupa. Teraz chce kazdy zrazu riesit veci s tancom. Tento tyzden som bol na 3 stretnutiach, kde ludia len pre prachy chcu dat dokopy nejaky program a tanecnikom nezaplatia nic, aj ked maju hlavneho sponzora banku. Je mi to velmi luto. Budem uprimny, kazdy telefonat, ktory dostanem ako ponuku, zacina tym ze: Chceli by sme vas tam a tam ale viete, mame malo penazi...bla bla bla. Su veci ktore urobim aj zadarmo a su veci ktore nedam ani za nic. tak to je. A hip-hop akcie....je ich ako maku. Hip hop je v kurze, ale dospelo to k tomu ze som prestal vlastne na take akcie chodit. Ukazem sa tam len obcas.

7. Hej... koli peniazom tu ludia robia vsetko...
Prachy boli aj budu. Dnes mi napriklad vola MATTHEW RUPPERT z MONKEY BUSINESS, fantasticka kapela....taka vyzreta...maju fanky gule.. No a typek volal ze chystaju novy album, novy klip a ze by tam chceli odo mna tanec. Pretoze su to frajeri jak svina idem do toho free. A este sa aj tesim, lebo to su pani muzikanti...

8. Ty pravidelne chodis aj do Radia_FM aby si povedal ludom co sa chysta, co je nove... Myslis ze ludia chodia na taketo akcie hlavne koli tancu, lebo mam taky dojem ze najmä tam idu koli inym veciam, bboying beru ako spestrenie, ako keby tu nevedeli docenit ten trening, talent, makacky, odhodlanie...
Raz za cas idem do Samplera. Bavi ma riesit veci a ludia potrebuju informaciu. Na poslednej akcii sa nam premlelo nieco pod 1200 ludi. Na to ze to je break je to slusne. Niektori idu za tancom niektori za zabavou, nemam problem ak sa tam niekto ozere. Nech sa ludia bavia pokial je to v norme. Tu este chyba generacia ktora by chodiala a vodila svoje deti na taketo akcie ako je to v Nemecku, Francuzsku alebo v USA.... treba v tom len pokracovat. . . je to vo vyvoji.

9. No hej, musime pockat, ty si z generacie co ked chela hip-op, musela tvrdo hladat a ked nieco bolo, vacsinou zo zahranicia, my uz vyrastame obklopeny vsade hip-hopom, ide to telky, do medii, a podla mna je to len dobre, teda, pokial sa ludia neprejedia a nejak sa hip-hop vytrati, ale to je este daleko...
Nemyslim si ze sa hip hop vytrati. Kopec slovenskych kapiel to robi dobre. ludia to chcu. a tak to ma byt.

10. Ano, aj ty si niekde spominal, ze uz si sa nejak zacal od hip-hopu transformovat na funky a tak... myslis ze je to vekom, alebo iba nejaka zmena?
No funky je zaklad hip hopu. Kopec hip hopovych hitov je z funky (novy Nas - FUNKY, SNOOP?-FUNKY, DRE? - tiez FUNKY. Ale dobry hip hop nie je nikdy zly, MOS DEF, A TRIBE CALLED QUEST, z tych sucasnejsich mam rad LUDACRISA, a veeela soulu, ERYKAH BADU, ANTONY HAMILTON, JILL SCOT, a ked to skonci zase trosku funky-- GEORGE CLINTON, ZAP AND ROGERS....

11. Podme dalej, ty si zubny technik... bavilo ta to, alebo to bola skola len z donutenia?
Zubny technik ma bavil. Boli to super dva roky v Ziline na skole. Tam som vtedy bol vkuse na treningoch z AMATERMI break dance crew - Zilina.

12. Aha, a s Karolom Zajacom si sa ako spoznal? teda, on je legenda... aj ty mozno budes jak dochodca chodit po parties a davat freesy:
Karci je kral. Ma moj obdiv. Zrely tanec. poznali sme sa uz davno ale nejako sme nedebatili. Az na jednej akcii v Trnave kde sme vystupovali, my aj on, dali sme taky rozhovor s vyraznejsimi otazkami. Som sa pytal na old school z Bratislavy, a na kopec takychto veci. Teraz sme spolu dost casto. Je to jedina navsteva co mi tuka na okno. . . Navyse sme susedia. ked sme spoolui tak sa bavime len o tanci. Dava mi vela. Respekt Karci.

13. Ako je to s Aničkou?
No Anči je kralovna :-) SIKOVNA TANECNICKA.

14. A okrem toho ze tancuje kruto? vase osobnejsie vztahy?
MOJE OSOBNEJSIE VZTAHY SU MOJE NAJOSOBNEJSIE:-) TANCUJE KRUTO:-)

15. Ano, nie sme bulvar, nechame to tak.. a co vravis na nas web?
Vas web ej oukej. Lubilo sa mi basketballove battle so SHAQ O´Nealom. To bola sila. Dobre je ze si drzite streetball na jednom placi a paci sa mi ze su tam infa z hip hop kultury. nech sa webu dari....

16. dik, taze sledujes BBALL?
ja sa zaujimam o vela veci..... basket sa mi velmi paci ale nehram ho,

17. chranis nohy?
nohy chranim. . . ale o to ani nejde., ide o to ze na to mi neostava cas...

18. to je asi vsetko, dik za cas...
relaxando grando ...serus

Bleskowka 2009 3.2.

3. února 2009 v 15:43 | hiphoperka199311 |  Bleskowky a súťaže
1..Awojte
2.Ako sa máte?
3.Co ted robíte?
4.Kolko máte rokov?
5.Oblubeny spevak-spevačka?
6.Aky obrazok by si chcel-a na ocenko?
6.Tvoje meno alebo prezívka!!??!!
7.Kolko je ted hodín?
8.Tak to je asik vsetko,majte sa pekneééé

Klikni ak si tu bol)a

3. února 2009 v 15:26 | hiphoperka199311 |  Oznamy pre vás
Boli ste tu?Click


Opak: "Nechcel som na svojom albume žiadnu AMO vec"

2. února 2009 v 18:09 | hiphoperka199311 |  Oznamy pre vás
Opakovi tento rok ide karta. Od leta môžeme v tv sledovať uletený klip "Twist", 24.10. sa na pulty obchodov dostal jeho sólo debut "Otvorenie", v rovnaký deň si odbil premiéru aj muzikál "Príbeh ulice", pred týždňom prebehol VIP krst a čoskoro sa do médií dostane druhý videoklip. Ostatne, ten si už mohol vidieť v premiére, pokiaľ si sa zúčastnil na koncerte The Game v PKO. Veľmi veľa dôvodov na rozhovor, príjemné čítanie.

Milan, máš vonku, dá sa povedať, tretí album. Dva albumy s AMO a teraz svoje sólo, kedy v tebe dozrela myšlienka, že si ideš spraviť sólo nosič?
Chcel som spraviť album hneď ako sme dokončili AMO. Mal som dojem, že som nedostal dostatočný priestor. Povedal som si, že budem robiť niečo, čo bude charakterizovať vyslovene iba mňa a moju osobu. Niečo, čo sa nestretne s konforntáciou ostatých členov AMO.
Viem, že si na nom pracoval, niečo vyše roka. Koľko sa ti podarilo za ten čas dať dohromady materiálu? Prechádzalo to prísnym sitom ku koncu, resp. zaradil si nakoniec všetko, čo si mal pripravené?
Robil som na tom dlhšie. Mal som asi 20 vecí, o ktorých som uvažoval. Mal som nahraté veci z časov, keď som ešte nemal Zion. Objavili sa na mixtape. Vo veci "Tá istá namakaná riť" bola prvá sloha písaná ešte na pôvodný album AMO "Family Biznis". Ibaže sa nejak neujala v AMO. Zrazu mi z toho vznikla vec, ktorú som mohol dať kludne na album. Rozhodol som sa, že to bude čisto mixtejpový trek, keďže som spravil na album inú vec o riti.. Je tam ešte kopa ďalších vecí, ktoré som zatiaľ vôbec nikde nepublikoval. Vždy mám v zálohe niečo, čo možno spracujeme na albume amo, alebo možno mixtejpovou formou. Prípadne to skončí na úplne inom projekte. Ťažko povedať.
Keby si mal stručne opísať svoj album, čo by si na ňom vyzdvihol, alebo čo je pre teba na ňom najlepšie, z tvojho pohľadu?
To, že má hrozne široký záber. Samozrejme v prvom rade je to rep. Sú tam aj hudobné záležitosti, ktoré môžu byť zaujimavé práve pre bežných ľudí. Singel "Twist", pesnička "Románik", ktoré sú vyslovene rádio friendly. Sú tam ďalšie dve veci, ktoré majú reagge nádych. Jedna je dokonca komplet celá reagge "Musíme naučiť deti". Druhá je taký zvláštny crossover medzi reagge, rapom, bluesom, dokonca som sa stretol s názormi, že Polemic štýlom "Sen, ktorý sa musel splniť".Nájdu sa tam kvázi 90te roky, nájde sa tam juh v štýle DL4, ale tiež sa nájdu veci v štýle povedzme Cocoa Brovaz, Naughty By Nature alebo Terror Squad. Je proste rôznorodý.
Nejaké skladby si už vymenoval, sú to pre teba tie tvoje najoblúbenejšie, alebo ktoré sú tebe povedzme "najbližšie"?
Mne sa obľúbenosť skladieb hrozne mení. Keď som spravil to reagge, tak som mal najobľúbenejšiu skladbu reagge. Potom som ju začal skúšať na koncerty a prišla mi už rutinná. Potom prišla doba, kedy som prestal vnímať Twist ako zaujímavú vec. Teraz, keď ju zase skúšam na koncerty tak ide hore. Čiže obľúbenosť sa mi vkuse mení. Je to naozaj postavené koncertne a dá sa s tým pracovať. Snažil som sa spraviť taký album, aby tam nebola "vata".
Povedal si, že album je širokospektrálny, podľa čoho si vyberal témy? Mal si predom vytýčený koncept a išiel si cielene, alebo...
Práveže vôbec nie. V témach ma vždycky inšpirovala nejaká situácia, alebo hudba. Najlepší príklad toho je skladba "O-pičí song" Napríklad "Sen, ktorý sa musel splniť" mal úplne inú genézu. Sedel som v novokúpenom aute a išiel do štúdia. Počúval som fakt dobrú hudbu od Analytika a napadla ma téma. Začal som freestajlovať. Vlastne som si vymyslel taký predhovor k pesničke a tá pesnička sa mala uberať týmto smerom. Bola temná. Osovil som Denu na spoluprácu. Dal som mu tému, dal som mu hudbu. Myslím, že sa mu to ľúbilo. Lenže mne potom, ako vždy preplo v hlave. Keď som dostal hudbu od Bejusa, som si povedal že to zmením. Prečo by takáto téma mala byť na ponurú hudbu, keď môže byť veselá. Presne ten istý text som napasoval do Bejusovej hudby, kde mi to perfektne sedelo. Povedal som Denovi, že toto meníme a Dena povedal nie. Že tento štýl mu nesedí, takže nakoniec som z toho spravil sólo. Ako hovorím inšpirácia, nápady a zámery boli rôzne.
Na väčšine slovenských rapových albumoch sa objavujú stále tí istý ľudia dokola, samozrejme dôvodom je to, že sa všetci poznajú a sú si blízky. V tvojom prípade to však moc neplatí a máš na albume popové aj menej známe mená. Podľa čoho si ich vyberal?
Ja som ich nevyberal vôbec podľa toho či to bude komerčne úspešné alebo neúspešne. Tých ľudí som vyberal práve preto, že som vedel o ich kvalitách a do danej pesničky sa mi hodili. Napríklad vec "O-piči" song. Koho iného by som mal zavolať než ďaľšiu opicu? Vec s Marcelom Palonderom vyzerala tak, že s Row-Gim sme spravili tému. Mal tam byť refrén, kde sa budeme striedať. Lenže veľa vecí som už povedal v slohe, a na konci tej svojej slohy mám kvázi svojský refrén. Nedokázal som napísať už nič, takže zostali prázdne moje miesta v refréne. Dosť dlho to stagnovalo, tak som si povedal dobre tuto spravím pár slov, bude to nejaký spev. Vedel som, že musím zavolať niekoho, kto to dá jak pán. A bolo mi jedno, že to bude len pár slov a dostane málo priestoru. Ja som potreboval hlavne kvalitu Jediný kto ma v tej chvíli napadol, bol Marcel. S tým som sa niekde stretol. Dali sme sa do reči. Neviem presne ani jak to vzniklo, jednoducho som mu zavolal a povedal som: "Počúvaj Marcel mám takú a takú vec. Dojdi sa na to kuknút. Keď sa ti to páči tak to spravíme, keď sa ti to nepáči, tak ok." Marcel došie,l vypočul si to, povedal, že sa mu páči.
Na margo Roba Pappa. Videl som jeho kvality na živo na jednom džejm sešne, kde sme sa stretli Ja, Moe, Sash, Šiesty zmysel, Robo Rist, Robo Papp. Sedeli sme v malom podniku, kde niektorí z nich hrali koncert. Boli sme tam ako hostia aj s Moem aj Robom. Zafreestajlovali sme si. Robo niečo zaspieval. Po tomto som vedel, že spravíme vec.
Ok, môžem plynule nadviazať, na albume máš aj Treacha z Naughty by Nature, ako táto spolupráca vznikla. Predpokladám, že to bolo nahrávane v čase, keď hrali v Bratislave. Ale bolo to plánované alebo neplánované?
Neplánované, bolo to úplne sponntálne. Na žačiatku, keď som mal 15, 16 rokov, bol môj prvý styk s realnym repom práve cez Naughty by Nature, čo ma najviac vtiahlo do skutočného repového sveta. Žiaden Vanilla Ice a MC Hammer, ale skutočne "Real Niggaz from the real hood, New Jersey Bronx, taká tá temná stránka hip hopu, nie len to, čo bolo vidieť na ORF. Bol to aj môj prvý album, ktorý som mal "19 Naughty III" reálne na kazete a potom ďaľší kúpený "Poverty's Paradise". Vtedy nebola taká doba, že sme mali kopu Cdčiek a MP3ky neexistovali. Každý si vážil svoje cédečka, nechcel ich ani požičiavať, lebo vedel, že keď ich raz požičia, naspäť ich ani nedostane, čo sa mi aj stalo. Tento album som počúval do nemoty, boli mojimi jedinými americkými vzormi. Takže jak som sa dozvedel, že dojdu sem a budú tu hrať, som volal Kamčovi, ktorý ich koncert organizoval, a povedal som mu, že hrozne by ma potešilo, keby boli páni ochotní dojsť do štúdia a spravili vec na môj pripravovaný album. Slúbil, že sa ich spýta, ale nemôže mi nič zaručiť. Keby sem došli nejakí iní ľudia, asi by som ich neoslovoval, ale Naughty by Nature? Chcel som si splniť ďaľší sen. Bol som ochotný zaplatiť, keby bolo treba.
V deň ich koncetu mi Kamil zavolal, že sa stretneme za dve hodiny v štúdiu. Bez ohľadu na to kde som a čo robím som samozrejme všetko odložil, došiel som do štúdia. Típci došli načas. Hocikto od nich niečo chcel. Napríklad Viktor Hazard chcel niečo na mixtape, alebo im ponúknuť produkcie. Ja samozrejme tiež. Každý doniesol nejaké produkcie a zhodou okolností si Treach vybral práve hudbu, ktorú som mal už zadelenú na svoj album. Mali sme do nej nahratú slohu ja, Decko a Strapo. Bolo to z doby keď sme chillovali v štúdiu. Práve táto hudba sa mu ľúbila a povedal, že sa mu to hodí. Celú dobu som čakal, kedy začneme hovoriť o peniazoch. Keď to nahral, jeho manažér povedal, aby som to zaranžoval, jak si to predstavujem. Tak som to spravil. Povedal pár pripomienok a doaranžovali sme to. Típek vytiahol ďaľšie cédečko, podal mi ho, že nech ho dám do kompu. Vraj si do toho Treach chce niečo nahrať. Donahrával, sadol si, vypočul si to, odpálil jointa a povedal "Bussines done". Zobrali si svoje caky paky a išli odhrať koncert. Manažér povedal, že mu mám napáliť nejaké inštrumentálky, tak som mu na koncert doniesol našu spoločnú nahrávku, jeho nahrávku, nejaké inštrumentálky, a odišli domov do New Jersey.
Zavše spoko. Dobre, tak už si spomenul aj skladbu Twist, mňa by ale celkom zaujímalo, ako si dospel k tomuto treku, jak vznikol ten nápad, je to veľmi netradičný trek, snáď to ani nie je rap.
Na začiatku bol sampler a moje prsty, spravil som groove a hneď jak som ho spravil som vedel že to bude hit. Pripomínalo mi to twistový rytmus ale boli tam ešte len bicie, bassa a nejaké groovy pičovinky, tak som do toho nahral ešte tlesky, tak aby to malo twistový groove, a jak mi to hralo som uvažoval nad tým, či to niekomu ponúknem, alebo či to spravím na svoj album, nevedel som čo s tým. Nakoniec som si povedal, že to spravím sám, jebnem to do rádií, budú z toho tantiémy a proste bude to môj pojebaný hit. Takže semrem na to jaká téma, je to twistová vec, tak spravím jednu poriadnu pičovinu nech... Tak som spravil prijeabnú tému, nech majú aspoň decká o čom hovoriť, a nech ma nenávidia ešte viac, ale na druhej strane som rád, lebo som spravil niečo, čo ma k ničomu akoby nezaväzuje, je to úplne uletené a nemusím si spytovať svedomie či som tým niekomu ublížil alebo ne. Napísal som pár barov nahral som to, a vedel som, že toto ešte nemá hitový potenciál, tak som si prizval speváčku. Napísala si text, došla to nahrať, zaaranžoval som to tak, aby to malo nejakú koncepciu, aby to nebola len kolotočiarska slučka. Dali sme to do rádií a natočili sme klip, čakal som, že sa to chytí trochu skôr, chytilo sa neskôr, ale aj tak v poriadku.
Taká trošku ironická otázka, ale aký je to pocit, dostať sa ako prvý z rapu do prvej päťdesiatky v slovenskom rádio éteri?
Vieš čo, neriešim to. Necítim sa nejaký, ja neviem, že wow kokot teraz som to zajebal. Proste som vedel, že to bude hit. Tam to začalo a aj skončilo. Od začiatku som vedel, že to bude hit podobne jak pri veci Bratislava. Okrem toho mi teraz v kuse jebe v rádiách pesnička Uuuh s Mishou a Robom Pappom a 2h+, z Príbehu ulice. Kurva to je asi aj väčší hit ako Twist.
No v každom prípade, v klipe celkom žiari típek Meegno (Miňo), kde ste ho našli?
Sú agentúry, ktoré ti ponúkajú ľudí. Ľudia sa tam zaregistrujú, dajú tam svoju fotku. Napíšu o sebe pár kokocín. Teda čo robili, čo vedia, čo nevedia a v podstate dostanú prácu. Čas a miesto, kam sa majú dostaviť. A idú. Dostanú za to nejaké peniaze a sú radi.
A čo spolupráca, bolo ešte viac srandy na placi, než je zachytené v klipe?
Namieste bolo hrozne veľa srandy. Mal som požiadavku na agentúru. "Takéhoto človeka potrebujem, musí sa naučiť presne tieto slová, musí vedieť tancovať, musí byť taký, musí byť hentaký. Musí to hlavne zahrať, musí to byť pánko, šéfko, úplny čávo a hlavne bude hrať ženskú (nejakého buzeranta alebo čo)". V agentúre mi povedali dobre, dobre takýto, takýto. Típek došiel. Vyzeral veľmi solídne, že má už čosi za sebou. Postavil sa pred kameru a spustil. Všetci sme odpadli. V čistych krčoch. Tento človek nevedel nič. Nevedel otvárať ústa, Nevedel sa hýbať. Úplne asynchrón. Ale vyzeralo to tak smiešne, že to nakoniec bolo dobré. Celá tá koncepcia sa mi zrazu v hlave rozpadla, ale jak to bolo rozpadnutné, tak sa mi to lúbilo.
Avizoval si ďaľší videoklip, ja viem, že už je natočený celkom dlho, kedy a kde ste ho robili?
Prvé zábery sme natočili s Row-Gim a Musom v Kuul fabrike, ešte predtým ako sa vôbec točil klip. Bola to veľmi spontálna akcia Braňa Vinczeho. Volal: "Počúvaj brácho máš celkom dobrú vec, šak sú tu tí fratíci, tak ich zoberme do štúdia a natočme to". Tak volám chalanom "Počúvajte nechcete ísť natočiť klip?" "Čo, aký klip, kedy, čo?". Chalani si povedali prečo nie, v podstate došli do Bratislavy. Dostali možnosť nahrať pesničku v štúdiu, zároveň sa im aj pripravuje klip. Tak prečo ne. Takže išli do toho. Došli sme do štúdia, práve bolo zhodou okolností natreté na zelenú a červenú farbu, úplne ideálne, chalanom sme povedali nech si oblečú veľa zeleného alebo červeného a točili sme. Čoskoro bude voku. Na Gameovi som ho 1.krát odprzentoval a ludia z neho zomierali.
Cover ti robil parťák z AMO - Moe, ktorý prekvapivo vôbec nehosťuje za mikrofónom ale realizoval sa práve vizuálnou formou. Ako vznikol cover, kto vymyslel tú opicu?
Dať tam Opicu som vymyslel ja, ale celý kover mal nastarosti Moe. Ja som spokojný. Keby chcel niekto brutálny kover, ako mám ja, treba napísať Moemu. Je to makáč.
Poviem úprimne, keď som to prvýkrát videl, bol som "zmetený". Keď sme začali s Moem dolaďovať papier a odtieň, došiel som tomu na chuť a vo výsledku to nakoniec vyzerá celkom dobre. Tvoj dojem z výsledku?
Čo ti poviem? Je to napiču? Je to taký hajzlák. Ale dobré. Aspoň si s tým môžem utreť moju originálnu riť.
Prečo sa Moe neangažoval aj inak, myslím teraz textovú, prípadne hudobnú zložku?
Nechcel som na svojom albume žiadnu AMO vec. Inak pre každého čo si myslí, že AMO sa rozpadlo. AMO chystá nové veci, také ako nikdy pred tým. No a prečo nie produkčne? Mala tam byť jedna vec, kde som mal rozrobený taký pekný dancehall. Chcel som tam hosťovačku jedneho známeho, výborného dancehalloveho típka, ale nevyšlo to. Tak ta vec bude možno na albume AMO.
V závere albumu ohlasuješ ďalší s písmenom P ako Produkcie. Kedy? Kde? Čo? Ako?
Nikam sa neponáhlam. Dosť ma unavil Príbeh ulice. Ale je to tak že môj ďalší diel zo seriálu bude produkčný album. Momentálne nemám žiadnu koncepciu ani hostí ani hudby, ale bude to druhý pevný diel ešte lepší ako prvý. Na to sa spoľahni.
Ako to bude ďalej s AMO? Moe, zdá sa, pomali vešia majk na klinec a venuje sa skôr produkcii a grafike, Viktor si pomaly snáď aj zakladá rodinku...
Nič sa neboj. AMO ako som spomínal bude fungovať aj naďalej. Ale schajsh ktorý spravíme bude viac frisch ako veci doteraz. Moe ho odprodukuje, Viktorové deti mi napíšu texty a ja ho odreciujem (veľa smiechu)
Ako budú vyzerať koncerty? Spomínal si mi, že budeš hrávať s kapelou, stále to platí?
Ano vo februári chcem zahájiť veľké turné s albumom Otvorenie. A chcem aby to bolo poriadne a so živou kapelou. Mali by to byť všetky mestá a všetky deniny Slovenska. Bude to sprevádzané veľkou reklamnou kampaňou, s lejzrovými billboardami a bigboardami. Zlatý klinec show by malo byť punkové bábkové divadlo.
Kedy sa dočkáme krstu, už by bol aj najvyší čas, nie?
Prečo by mal byť najvyšší čas? Krstu sa naživo dočkali iba moji kamaráti. Všetci ostatní si ho budú môcť pozreť na roznych protáloch a hlavne na webe hip-hop.sk. Bolo to veľmi V.I.P. a veľmi pre mnou pozvaných ludí. Aaaa veľmi frisch. Pil sa 15 ročný peruánsky rum a skutočné šampa. Chcel som, aby tam boli všetci čo robili na albume a kamoši. Bol to skvelý žúr.
Ok, pri tebe je veľmi aktuálna ešte jedna téma. Muzikál Príbeh Ulice. Môžeš ľuďom povedať v koho hlave to vôbec vzniklo a ako si sa k tomu dostal?
Peter Vojtek, človek ktorý prišiel s námetom je zároveň producent tejto užasne, nechutne vypredanej maškarády. Mňa však v prvom rade oslovil režisér Nikita Slovák. Páčilo sa mi, čo chcú dať dokopy, a hlavne ma to bralo. Nechceli robiť žiadnu paródiu na Hip-Hop. Inak som sa k tomu dostal jak slepá koza k žitu:
Volal mi Nikita. "Ahoj kto je tam?" a ja sa tiež pýtam kto je tam?! On, že :"Nikita Slovak režisér", že si práve pechádza tel. zoznam a maže nepotrebné čísla. Ja som poznal iba jedného režiséra Nikitu. A bola to clekom vtipná story. Hovorím mu na to: "Ahá ja asi viem kto si." Tak som mu aj povedal, že odkiaľ to moje číslo má. A ďalej hovorím. "Inak ja som típek z AMO" On vraj AMO pozá, a že sa mu páči. Tak som mu povedal, že nech si to moje číslo nechá. Že ja si poznačím jeho."Ty si režislér, ja hudobník, možno niekedy niečo spolu spravíme". O pol roka mi zvoní telefón: "Ahoj tu je Nikita". Ja: "Kto?" /asi som vymenil mobil a stratil jeho číslo/ "No Nikita Slovák režisér". Ja: "Jáj režisér. Viem. O čo ide?"
Takže ste si dohodli stretko?
Dohodli sme si stretko, na ktorom bol aj producent. Vysvetlili mi o čo ide, že by to mal byť autentický príbeh, že by tam mal byť dostatok slangovosti a teda, že to nebude žiadna kokotina, tak som sa na to nechal ukecať. Dnes som rád, že som dostal možnosť byť spoluatorom.

Tvojou úlohou boli čisto len produkcie? Vedel si nejak ovplyvniť finálny výsledok?
Do istej miery. Dostal som scenár, na ktorý som skladal hudbu. Výnimkou boli tri pesničky, ktoré sa koncepčne hodili do príbehu a boli vopred dané: "Pre vlastných" od AMO čo robil Moe, "Hľadám únik" od Mojej Reči čo produkoval Ramon, a "Malá nočná Salsa", ktorú som produkoval v spolupráci s Mango Molas. Ostatné som robil ja v spolupráci s ďalšími hudobníkmi. Snažil som sa zachovať hip hopovú tvár. Tak aby z toho nevznikla úplná kokocina. Nech to nevyzerá, že tí herci, respektíve produkcia a režisér, si robia srandu z hip hopu. Dneska je to aj tak totálny preľud, lebo hip hop sa natoľko etabloval aj v médiach, že už to neni len undergroundová bzdocha. Brali to so značnou vážnosťou. Režisér aj producent. Keď sa robili kostými, tak som komunikoval so scénografkou a kostýmerkou Mirkou Struháhrovou. V tých prvopočiatkoch som bol také prepojovadlo medzi hip hopom a divadlom. Takže keď to malo nabrať autentické rozmery, tak tie otázky ohladom hip hopu boli orientované hlavne na mňa.
Všimol som si, že celkom dosť handier tam je od Massu, teda aspoň na tej premiére, to ste vyhadzovali šatník?
Je tam kopa Mass oblečenia, lebo to zasponzoroval Roof Top.
Záverom, ešte jedna téma, ktorú nemôžem opomenúť. Máš vlastné štúdio Zion 5, ktoré je už celkom zabehnuté, nahráva tu veľa ľudí. S kým sa ti najlepšie spolupracuje?
Je veľký rozdiel, keď dojde niekto, kto má jasnú predstavu. Vie presne jak veci v štúdiu fungujú. Nahrávanie jednej slohy trvá krátko, lebo ten človek to má nacvičené. Môže dojsť bez textu. Vie presne, kde má dať dopĺňačky a nesmusím ho korigovať. Jediné čo mu poviem je: "Chceš to napáliť?" Ako keď príde niekto, kto nevie kde je sever. Dobre sa mi robí s Mater, Projekt 22 a Decko, táto partička od Gramo Rokkaz, to sú ľudia, ktorí sú síce veľmi undergroundoví, ale tých skúseností so štúdiom majú kopu. Neni vôbec problém s tým, keď im poviem, že toto by som chcel robiť sám. Nechcem aby tu niekto bol, lebo na to naozaj potrebujem nejaký čas a chcem mať na to kľud. Nemajú s tým problém, lebo mi veria a veďia, že to spravím dobre. Potom sú tu ale partičky rôznych mladých suverénov, ktorým sa nič neľúbi. Nemajú toľko skúseností, sú nedôverčiví, majú pocit, že ich chcem ojebať alebo čo. Momentálne sa mi dobre robí naprklad s Lugerom, alebo Hafnerom. S ním je to veľká sranda. Samozrejme so známymi ľuďmi zo scény.


Jay-Z a Mary J. Blige čelia žalobe

2. února 2009 v 18:06 | hiphoperka199311 |  Oznamy pre vás
Velikáni americkej hudobnej scény - rapper Jay-Z a speváčka Mary J. Blige čelia žalobe zo strany producentov Jermainea Jumppa a Michaela C. Adamsa. Tí tvrdia, že im bol ukradnutý beat, ktorý spoločne vytvorili

DJ Wich oficiálnou súčasťou Shadyville DJs? To sa nám dejú veci...

2. února 2009 v 18:04 | hiphoperka199311 |  Oznamy pre vás
Veľmi zaujímavá informácia prišla zo stajne Skoop Entertainment pred pár hodinami. DJ Wich, jednoznačne najznámejší producent DJ z Čiech a Slovenska a určite aj najúspešnejších producentov celej Európy sa totiž dostal medzi americkú DJskú smotánku.

sUťAž

2. února 2009 v 17:49 | hiphoperka199311 |  Bleskowky a súťaže
Suťaž o naj hip hop videoclip,Suťažý sa tak že my pošlete na moj e-mail link s videoclipom a ja ho umiestnim i s vašimy udajym na moju stranku a može sa začať suťažiť!!Moj e.mail jee: sanny199311.azet.sk - tu zasielajte videa,,,,,,alebo skor linky s videom...potom pre zučasnenie je my napisať čo od vás žiadam: 1,Meno-Prezívka
2,Váš e-mail alebo blog.cz!!!
3.obrazok koho by ste chceli na ocenko!!pr-spevak.herec-rihan..

Dakujem vam za vase prihlasenie v tejto sutazy,automaticky ako sutaz zacne tak vam dam vediet na aresu alebo blog.cz ze sa zacalo prve SONkolo

timbaland / bombay

2. února 2009 v 17:37 | hiphoperka199311 |  Videa

Nelly - Body On Me-Closed Captioned

2. února 2009 v 17:35 | hiphoperka199311 |  Videa

Akon - Right Now (Na Na Na) with lyrics

2. února 2009 v 17:34 | hiphoperka199311 |  Videa

Laurent Wolf - No Stress

2. února 2009 v 17:33 | hiphoperka199311 |  Videa

Ne-yo - Watch you dance

2. února 2009 v 17:33 | hiphoperka199311 |  Videa